viernes, 14 de octubre de 2011

COÑECEMENTO DO MEDIO (A FUNCIÓN DE RELACIÓN)

      A función de relación é a que nos permite recibir información do que ocorre ó noso redor e reaccionar en consecuencia. Esa información percibímola polos sentidos, logo é transmitida ó cerebro, o cerebro "procesaa" e ordena ó aparello locomotor (músculos e ósos)  a través do sistema nervioso a reacción correspondente. Por exemplo:  tocamos coa man un ferro quente, o sentido do tacto transmítelle ó cerebro esa información de calor e inmediatamente da orden ós músculos e ósos da man para apartala. Vexamos nesta ligazón como funcionan e cales son as partes dos órganos dos sentidos:  vista, oído, gusto,  tacto e olfato. Vexamos esta animación para ver as partes dos sentidos. Agora pulsa sobre estas ligazóns: ligazón 1, funcionamento dos sentidos) ligazón 2 (sistema nervioso) video sobre o funcionamento do sistema nervioso,enlace 3 (aparato locomotor)ligazón 4 (repaso xeral)

jueves, 13 de octubre de 2011

Lengua Castellana (La acentuación)

Ya conoces las normas de acentuación en castellano y en gallego. Copia estas actividades en tu procesador de textos y realízalas:

1.- Pon tilde a las palabras que deban llevarla:

Maniqui          Alvaro          Millon            Arbitro              Natural              Portero

Marmol          Reloj             Profesor       Naufrago          Cipres                Oscar

Esdrujula       Jamas           Futbol           Barbaro           Baloncesto         Album

Tandem         Lampara        Carmen        Parpado          Arbol                  Arboleda

2.- En las siguientes oraciones faltan tildes. Pon las que falten

De primero hubo coctel de gambas

Ana ha dibujado un trebol de cuatro hojas

Me gustan mucho la coliflor y el brecol.

Del salon, en un angulo oscuro, hallabase el arpa.

3.- Haz los mismo con este texto

Nassan invito a Bat a su tienda. Alli dentro un monton de acogedoras alfombras cubrian el

 suelo. El anciano tomo un comodo cojin y se lo ofrecio a Bat. Luego mientras conversaban

con un humeante te entre las manos, el muchacho miro  con curiosidad el espacio que lo

rodeaba. En un rincon vislumbro un retrato de un hombre joven a caballo, agil y fuerte, era

dificil reconocerlo, pero Bat no tuvo ninguna duda: era su amigo Nassan.

4.- Este fragmento tiene relación con el cuento popular que hemos leído "EL MAYOR TESORO", como ya conoces a los personajes,  continúalo tú a través de unas cinco o seis líneas.
CONTINUACIÓN DEL TEXTO
 
 
5.- Para que veas la importancia de la tildes. Escribe una frase con cada par de palabras que solamente cambian por su acentuación
 
ÁNIMO:
 
ANIMÓ:
 
CÍRCULO:
 
CIRCULÓ:
 
DEPÓSITO:
 
DEPOSITÓ:
 
 

miércoles, 12 de octubre de 2011

LINGUA GALEGA (A acentuación)

Xa coñees as normas de acentuación. Agora copia estes textos no teu procesador de textos e acentúaos correctamente.


  Na rua onde vivia miña tia habia un baul que so se via de dia, ainda que de noite saia a lua e o  iluminaba.
  
Colleu a agulla, pinchou o dedo, botou sangue e pediu auxilio. Tomei unha gasa e non me serviu, collin unha toalla e puxenlla.


Dixo el que hoxe a tarde e o mellor dia para ir aos cogomelos e as castañas.


No tempo dos apostolos habia uns homes moi barbaros que subian as arbores e comian os pexegos.

A avoa colleu o fio e pediu a agulla para ir coser ao seu cuarto.

Helena toca a harmonica na horta mentres Henrique varre coa vasoira.O exterior esquerdo do Marin e estranxeiro, mais xoga mais e mellor que os de aqui.

Nos somos asi; ainda que nos ofrecian alguns cartos, negamonos a sair pola television.

Xamais pensei en Elias, el non e o rei do xogo. Todos os anos o botan dos equipos nos que xoga.

Non esaxero se digo que e estraño ser bilingüe aqui, ainda que hai alguns que o son.

O avogado recibiu o acusado na rua e colleu un taxi vermello.

lunes, 10 de octubre de 2011

LOS NÚMEROS ENTEROS

       Con frecuencia has oído expresiones como estas, estamos a menos tres grados (-3), tengo que bajar al segundo sótano (-2), estoy en números rojos por 100 € (-100) . Estas expresiones forman parte de los llamados NÚMEROS ENTEROS, que incluyen a todos los números naturales, 1, 2, 3, 4..., al cero y a los correspondientes negativos, que llevan antepuesto el signo - , así hablamos de -1, -2,-3...Cualquier número negativo es menor que cero y que cualquier número positivo. Cuanto mayor sea el dígito, menor será  su valor; es mejor estar en la cuenta en -10 que en -20; hay menos temperatura, si estamos a -7 que si estamos a -3. Los números positivos llevan delante el signo + y si no  llevan ningún signo, se entiende que el número es positivo. Con los números enteros se pueden realizar las mismas operaciones que con los números naturales, es decir, sumar, restar, multiplicar, dividir...,pero de eso hablaremos más tarde. Ahora pincha sobre estos enlaces: enlace 1,  enlace 2, enlace 3, enlace 4 y realiza las actividades que se proponen.